2008年11月8日 星期六

英文作文(8~10段)

I took a deep breath, paused for a moment, and then continued. Before me, the quiet audience focused on each new word, as if I had been a bird, singing out for the very first time. Knowing I had made the right decision[註解1] , I felt the blood return to my pale face, along with a calm, sure feeling. In addition, from somewhere beside me, I heard my voice boom, this time without electronic help. It reached far into the upper balcony, where I could see people no longer bobbing their heads, but sitting fascinated, and maybe amazed at how determined I was.

我深呼吸,暫停一下,然後又開始繼續。在我之前,安靜的觀眾都專注在每個字句上,就像我是一隻鳥,第一次大聲地唱歌。知道我做正確的抉擇,我感到血液流過我的蒼白的臉頰,伴隨著內心的平靜。除此之外,從某地在我身旁,在沒有電子儀器的幫助之下,我聽到我的聲音低沉有力。我的聲音遠達舞台的上方,我看到人們不再搖頭晃腦,而是坐著入迷的聽,或許是對我的決心感到驚訝。

My soliloquy ended. To my surprise, the applause and cheering were so loud that the large room actually vibrated. I appeared humble on the outside, yet my heart was bursting with pride on the inside. I had mastered my greatest fear, along with a big extra does of unforeseen adversity. I had gotten the butterflies and even elephants out of my stomach. At the moment when I looked out on the audience, I believed that this loud cheering was a new kind of elephant thundering in my ears!

我的獨白結束。令我驚訝的是,掌聲與喝采聲頓時響徹整個房間,我表現的很謙虛,但其實我內心卻充滿驕傲。我戰勝我巨大的恐懼,伴隨著一場出乎意料的困境。我很緊張,在那時我所面臨觀眾的喝采聲,我相信這是一種喜悅,穿進我的耳朵!

Then a realization swept over me like a gift. In an instant, I knew—I could do anything! Taking a bow in my white dress, I felt a glow that I would never forget. I realized that within me existed a young woman once tested a— young woman who was bolder than her fear.

之後的輕鬆感襲捲而來,像是給我的禮物。那剎間,我知道,我可以做任何事情;穿著白裙鞠躬,我感到那喜悅可能是我忘不了的。我明白,存在我內心的年輕女人第一次的考驗,一個勇敢多於恐懼的年輕女人。

[註解1]分辭構句

(我可能多打一段,有問題打電話吧)

沒有留言: